Post Terbaru

Saturday, February 9, 2013

Tragedi Pertama

cite sini abis sini la ye,Alhamdulillah.Alhamdulillah set2 Budak KL selamat sampai kat jalan duta.Lebih kurang 15 minute,tinggal aku,Naqib Hakimi,Afif Nasaruddin kat perhentian bas.Dalam pikiran,mana lah ayah aku nie.Tetiba,Amirul Fitri datang muke punye cuak datang kat kitorang,"wei2 mana jalan kuar perhentian nie??Aku da ar first time kat sini".Kitorang yang da lali keadaan kat sini tunjuk ar satu ade kat kanan satu kat kiri.Sementara tunggu,aku pi beli Maggie Hotcup kat stall kawasan situ.RM2.50 melayang.Eh2,ayah aku da sampai la...Naqib lepak kat kedai yang maseh bukak agy time tu..Maklumlah da pukul 2 pagi,mana ade ramai sgt org kat situ.Penyamun pon berlegar-legar time tu.

Aku salam Naqib,Afif pastu terus chow.Da lebeh kurang 20 minute jalan aku teringat purse aku tggl kat surau Jalan Duta.Ya Allah..Ayah aku merepek-meraban ar time tu.Cuainya aku..Nak call Naqib bateri die abes.Nak call Afif mcm aku ade no. die aje.Yang aku cuaknya,dah ar dalam tu ade org dok tgh tidor.Kalau niat dia jahat,abeslah purse aku...Aku datang balek kat Jalan Duta..Pergi2,raba-raba nampak satu dompet warna coklat..eh2..bukan aku punye...la..Da cuak da..raba-raba lagi warna biru..Yeszzza..Alhamdulillah..naseb tk kene samun..Time nak gi nek kete balek..Aku teringat dompet Naqib warne coklat..Aku datang balek tgk isi dompet warna coklat tadi.Memang sah tu Naqib punye...

Aku call mak Naqib,mak die kate die da tido.Lagi ar,tak pikir ape sampai rumah tidor terus.Aku punyer serious tanye ade IC tak dalam dompet die..Dengan suara ngantuk die tu aku geram je nak ckp ngan die..Blalala...mls ar citer..ngantuk la..

Sampai rumah,mmg aku salam  mak pastu nek atas terus ngadap Laptop.Pastu,tak lama dari tu..Naqib onn.."Sial je...tadi ngantuk gile sembang ngan aku.Skunk siap boleh o9 lagi.X patut.
Aku harap nie menjadi pengajaran buat hidup aku selamanya.Nak sembahyang letaklah brg kita didepan kita mse sembahyang.Kalau letak kat rak jadilah macam aku dengan Naqib.

p/s:jangan jadi cuai bab2 peribadi nie.

No comments: