Post Terbaru

Wednesday, December 26, 2012

Bertemankan Basikal Ibu

cute dog boo wide Cute Dog Boo HD Wallpapers
gambar  'puppy' yang dipaparkan admin memang tidak dinafikan sungguh comel.Tapi,haiwan yang bergelar Anjing nie juga sangat menakutkan manusia.

diringkaskan citer..
  
  Hari ni,aku tak tidur semalaman gara-gara menyalin karangan dari internet'kerja sekolah ler'.Jam dah nak masuk pukul 5.45 a.m.So,di sebabkan mata aku nie tak boleh nak lelap sangat.Aku ambil keputusan untuk mandi pagi2 buta nie.Hehe.Sejuk tak terkata.

  Subuh dekat Puchong masuk pukul 6 pagi lebih camtu.Subuh sekarang kalau doperhatikan makin awal bukan?Beberapa minit kendian,azan berkumandang.Aku cadang nak gi surau.Maklumlah,aku nie jarang gi surau waktu subuh.*katanya mak aku banyak anjing berkeliaran.Lantas~aku mintak iin mak aku.Mak aku kata hati-hati.Bawak kayu gi sana.*dalam hati,kallau jalan kaki tkpe ar nak bawak kayu..Hehe..ni..aku naik basikal pulak tu.

  Then,aku bukak padlock pagar.Aku pergi ke surau bertemankan basikal mak aku yang baru.Maklumlah,aku doknyer kat asrama,xde basikal.Lebih-lebih lagi,adik beradik semua perempuan.Batu dah ready dalam bakul kalau ade anjing ke ape ke..Bakul tu sebab basikal mak aku yang ade bakul kat depan tu.

  On the way,terserempak seekor anjing.Mujur ade pakcik yang lalu.Nak gi surau agaknya.Berpandukan cahaya motor yang ade,aku pecut abis gi surau.Alhamdulillah sampai.

  SOlat.Abis kol 6.25 pagi.Aku balik umah.Batu dalam basikal da ready da.On the way,ade se'geng' anjing ngah lepak2 kat taman dekat2 surau tu.Uih!cuak dibuatnya.Aku pergi da le sorang2.Mak Aihh!!Dalamhati.Subhanallahwalhamdulillahwalailahaillahwallahuakbar.Zikir nie yang aku sebut masa nak lalu depan taman ade anjing tu...Uih!..Takutnya..:(..Alhamdulillah lepas halangan tu.*kalau tak lepas tkdenya admin nak share citer ni.

  Da lepas halangan tu.Jalan yang aku lalu nak gi surau tu gelap sebenarnya.Mujur tadik ade pakcik.Erm,aku cadang ikot jalan jauh.
Akhirnya sampai.:))Mak tanya"ade anjing ke tadik?"Takde"aku jawab.Lalu,aku onn wifi,onn laptop,log in blogger,update citer nie.

-Sediakan batu sebelum kena kejar anjing

No comments: